Aktuálně

1. 11. 2015 (neděle)

Web běží na HTTP/2.

24. 7. 2015 (pátek)

Velká část skriptů webu pracující s databází (bany, statistiky, ...) byla upravena do modernější a bezpečnější podoby (admin sbírá taky XP :).

20. 3. 2015 (pátek)

Vytvořeny úpravy ve stylech, web je nyní responzivní na malých displejích mobilů.

19. 2. 2015 (čtvrtek)

Přidáno zjišťovátko IP adresy, pokud by to někdo potřeboval pro hledání v banlistu. Podporuje IPv4 i IPv6 duálně, nicméně pro banlist je podstatná jen IPv4 adresa (hra jiný protokol nepodporuje).

31. 1. 2015 (sobota)

Webserver nově používá fastcgi pro zpracování PHP, možná to zlepší využití systémových prostředků.

Nové mapy v COD2: Eindhoven a Tripoli.

19. 1. 2015 (pondělí)

Na stránce financování jsem přidal seznam posledních přispěvatelů za poslední tři měsíce, začalo to být trochu nepřehledné za ty roky.

13. 10. 2014 (pondělí)

Přidána možnost restartovat zaseklý proces gameserveru správcům.

31. 10. 2013 (čtvrtek)

Správci COD2 mají nový interface pro přímé hledání v historii logů.

19. 9. 2013 (čtvrtek)

Překopáno menu (JS›CSS), v administraci zobrazeno i submenu.

24. 7. 2013 (středa)

Máme nového správce COD2 - Myke.

8. 2. 2013 (pátek)

Vytvořeno nové slučování přezdívek. Můžete si to naklikat a správci to jen schválí.

22. 11. 2012 (čtvrtek)

Veřejně děkuji hráčce Dodo za příspěvek na provoz serveru ve výši 1200,- Kč. To se na Kafemlýnku za dobu jeho existence (a dostupnosti na internetu) ještě nestalo.

17. 10. 2012 (středa)

Chci Vás hráče opětovně vyzvat k příspěvku na provoz serveru. Rok se s rokem sešel a je nutné za služby opět zaplatit.

20. 4. 2012 (pátek)

CS server pro AIM byl přesunut na jiný server, adresa je v menu.

Přibyl správce COD2 - Jahodnicek.

9. 2. 2012 (čtvrtek)

Novým správcem COD2 se stal Amater.

11. 1. 2012 (středa)

Přibylo několik CS serverů, adresy najdete v menu.

9. 1. 2012 (pondělí)

Gadis se rozhodl spustit na serveru CS i starý TeamSpeak verze 2. Adresa je v menu.

5. 1. 2012 (čtvrtek)

Byl spuštěn nový TeamSpeak 3 server na serveru CSka místo toho zrušeného u Goliashe. Adresa je v menu.

15. 12. 2011 (čtvrtek)

Dochází k přesunutí serveru CS ze sdíleného s rádiem Gothic na vlastní, tedy pro Vás to znamená další změnu IP adresy CS serveru - na 31.31.76.154.

30. 5. 2011 (pondělí)

Dochází ke změně IP adresy COD2 serveru na 46.28.111.150. Opět stačí pro přidání serveru do oblíbených zadat jen kafemlynek.cz. Stará adresa bude ještě platná po dobu dvou týdnů.

10. 2. 2011 (čtvrtek)

Nahrán nový vzhled webu, návrh dodal grafik L. Večerka.

1. 11. 2010 (pondělí)

Server byl přesunut na virtuální serverhosting Wedos. Pingy by měly být neustále minimální, pozvěte zpátky i staré hráče.

13. 9. 2010 (pondělí)

LAN párty se vydařila, fotky z akce.

Provedl se hromadný unban hráčů za nezávažné přečiny.

9. 9. 2010 (čtvrtek)

Lan párty už tuto sobotu, nezapomeňte přijít včas!

8. 7. 2010 (čtvrtek)

Připravuje se v pořadí už třetí LAN párty. Organizaci si vzal na starost opět Oko, více info.

15. 6. 2010 (úterý)

Pro adminy: aktualizován PHP Rcon, mírná integrace se systémem na bany, snadnější banování, jedním čudlíkem u každého hráče, pak se jen zadá důvod a délka a potvrdí :)

4. 6. 2010 (pátek)

Opraveno zasílání oznámení o hráčích mailem, pravděpodobně to nefungovalo celkem dlouho aniž by to někomu chybělo. S malým počtem hráčů na CODu však přišla nutnost featuru oprášit.

3. 6. 2010 (čtvrtek)

Odešel zdroj v serveru, dal jsem tam svůj. Příspěvky stále nula?

4. 12. 2009 (pátek)

Kafemlýnek CS zaregistroval poslední změnu IP v tomto období - 91.121.16.88 - a přestěhoval se na dedikovaný server ve Francii.

22. 11. 2009 (neděle)

Kafemlýnek CS zaregistroval další změnu IP (188.165.52.94) - opět stále stejné cs.kafemlynek.cz.

11. 11. 2009 (středa)

Server CS Kafemlýnku má novou IP adresu: 78.102.133.97. Pro ty, co používají DNS název cs.kafemlynek.cz se nic nemění.

10. 11. 2009 (úterý)

Chystá se druhá LAN párty Kafemlýnku ve Staré Bělé. Předběžný termín je prosinec 2009. Více info, přihlášky a volbu her naleznete zde.

7. 9. 2009 (pondělí)

Od začátku prázdnin do dnešního dne jste přispěli na provoz serveru 50,- Kč (Balvan), zbytek jsem platil já.

Jestli bude server dále nestabilní kvůli vadnému/starému hardwaru, nebudu s tím nic dělat, maximálně můžu server vzít domů a zkoušet hledat závadu (tj. výpadek serveru 2 dny až 4 týdny).

Nehodlám zase dávat ze své kapsy další peníze (které mi nikdo nedá) na další stroj, už tak mi vadí že server financuju pravidelně prakticky sám.

19. 8. 2009 (středa)

Kafemlýnek CS byl přesunut do Českého Těšína.

Hlavní Kafemlýnek měl poškozené data na disku a sám se restartoval každých ~ 20-40 minut. Přeinstalováno a obnoveno ze zálohy 3 týdny staré, včetně statistik atd.

Zavádím na KM pravidelné týdenní zálohování všech důležitých dat na jiný server.

30. 6. 2009 (úterý)

Kafemlýnek po bouřce doprovázené povodněma zatuhl, bylo nutné ho v serverovně vypnout natvrdo a zase zapnout.

23. 6. 2009 (úterý)

Dokončil jsem tvorbu nových statistik, všechny logy od začátku roku jsem dodatečně převedl do nové databáze.

Vzhledem k samočistící povaze skriptu bude nutné nahrát si znovu avatary - ty původní můžete najít tady.
Dále bude nutné požádat správce o znovu-spojení přezdívek stejných hráčů. Nově není nutné zadávat přesné jméno hráče včetně barev, stačí pro zjednodušení jeho ID (to je vidět vždy v adrese při prohlížení detailu hráče).

10. 6. 2009 (středa)

Davvee se rozhodl zorganizovat LAN párty pro hráče Kafáče v Nové Bělé - dojezd do 15 min. z centra Ostravy.

Předběžný termín: 18.7.2009   Více info zde

30. 5. 2009 (sobota)

Politika VIP přístupu byla změněna.
Náklady na server jsou pravidelné. Proto i příspěvky hráčů jsou požadovány pravidelně.

Hráči by měli přispívat pravidelně aspoň po dobu dvou let, poté můžou používat privátní klíč neomezeně. Do té doby každá padesátikoruna prodlouží VIP o měsíc.

Byla přepracována stránka financování, data jsou v sql, jednodušší a rychlejší pro úpravy správci.

29. 5. 2009 (pátek)

Přihlášení správci už nemusí ve vzkazníkách vyplňovat kontrolní otázky. Byl taky opraven skript pro slučování přezdívek ve statistikách (chyba vznikla při předělávání stránek). Dále bylo lépe rozlišeno přidělování práv správcům v administraci a několik zbytečných uživatelů smazáno.

23. 5. 2009 (sobota)

Na Miklanu vypadl proud, protože vichřice shodila dráty.

17. 5. 2009 (neděle)

Zprovozněny nové stránky :)

Kódování všeho je v UTF-8, administrátorská část byla zapracována do hlavní stránky, správci tedy mají kompletně všechny funkce přístupné v jediném okně. FAQ CODu bylo trochu upraveno a aktualizováno. Do stránek, co se obnovovaly byl zapracován AJAX, obnovuje se jen část okna bez stahování statického obsahu a přeblikávání. Nově se aktualizuje co minutu i vzkazník, pokud se nezadává text.

A hlavně byl obměněn vzhled stránek na trochu víc reprezentativní - k té naší doméně Kafemlýnek.cz..

15. 5. 2009 (pátek)

Zakoupena doména kafemlynek.cz.

2. 3. 2009 (pondělí)

Malé změny v menu a ve stylech.

10. 2. 2009 (úterý)

Vytvořeno hledátko v banlistu COD2, drobné změny v modu.

21. 9. 2008 (neděle)

Gadis vytvořil novou stránku s odkazy pro stažení patche a anticheatu CS.

7. 9. 2008 (neděle)

Upravil jsem skript Rcon Rules pro COD2, aby automaticky při prázdném serveru přepnul server na DM, aby nedocházelo k situacím, kdy je na serveru prázdno a nikdo tam nejde, protože tam visí SD nebo CTF.

4. 9. 2008 (čtvrtek)

Jelikož lagy byly pořád, přistoupil jsem k šílenému řešení: zkompilovat jádro, aby mělo podporu IMQ a U32, na virtuální shapovací zařízení posílám všechny relevantní UDP pakety a pomocí U32 je prohledávám. Pokud se jedná o paket typu GetStatus nebo odpověď na něho, je poslán do speciální třídy, kde je veškerý traffic omezen na 3 kbit/s. Tím pádem prográmky jako HLSW, All seeing eye a podobné, které posílaly každou vteřinu požadavek o update, nebudou fungovat - pakety se k nim nedostanou včas a prostě umřou po cestě. Připojit se přes ně stále dá, neuvidíte však odezvu. Celou dobu říkám, ať dané programy nepoužíváte, tady máte výsledek vašeho snažení. Nejjednodušší je pustit hru a přidat server do oblíbených. Nebo vytvořit zástupce a na konec příkazu přidat +connect km.ashus.net .

31. 8. 2008 (neděle)

Rozhodl jsem se vyřešit dlouhodobé lagy; zase jsem o něco snížil zatížení webserveru přesměrováním na další mirror a zrušením přímého mirroru shapovaného sosání modu z kafáče. Ještě uvidíme, jestli budeme muset snížit sloty, nebo fásnem větší bitrate.

14. 4. 2008 (pondělí)

Ve 2:30 ráno nám hacknuli KM2. Masivně se zvýšil počet spojení a využití CPU - a celkový bitrate byl na maximu. Buď je na vině Gadisovo netradio, nebo slabé root heslo.

27. 2. 2008 (středa)

Dneska se oba gameservery přesunuly na stejnou podsíť a skončil týden lagů, kdy si dva shapery nepůjčovaly volnou kapacitu přípojky. Navíc jsem přidal další mirror pro sosání modu, který novým hráčům může chybět. Tím se ještě více uvolní vytížení sítě.

21. 1. 2008 (pondělí)

Gadis koupil nový server. Přesunuli jsme na něho CS, takže se významně sníží nároky na CPU a paměť. Počty hráčů ale zatím nahoru nepůjdou, protože na to není konektivita. Připojujte se na CS přes adresu km2.ashus.net.

6. 1. 2008 (neděle)

Přidán článek o historii serveru. Připomínky a nepřesnosti hlaste na vzkazník COD2.

15. 10. 2007 (pondělí)

Bylo nám dovoleno navýšit si počty slotů na původní hodnoty. To ale neznamená, že vaše podpora už není třeba. Provoz něco stojí.

14. 9. 2007 (pátek)

Po čtyřdenním vypnutí spojení do internetu Kumi konečně navýšilo svou celkovou kapacitu z 12 na 15 Mbit. Máme už dovoleno jen 0,5Mbit, takže počty hráčů obou her se snižují.

26. 6. 2007 (úterý)

Koupil jsem doménu ashus.net namísto původní ashw.info; je lépe zapamatovatelná a vyslovitelná. Proto pro návštěvu serveru používejte výhradně km.ashus.net případně www.km.ashus.net. Stará bude fungovat do května 2008. Dále jsem do menu přidal grafy ISP, abyste měli co sledovat a nestěžovali si na lagy. Mimochodem, až bude situace neúnosná, neváhám zapnout Lockdown (odříznutí her - budou fungovat jen stránky) v zájmu platících klientů Kumi.

25. 6. 2007 (pondělí)

Jelikož jste dřív mnozí říkali, že by server potřeboval sponzora, zkusil jsem na hlavní stránku hodit Google AdSense. Po čase uvidíme, jestli to tam necháme, nebo ne.

13. 6. 2007 (středa)

Trochu jsem poměnil vzhled stránek, nahoru dal obrázek a schéma poměnil na červené.

6. 5. 2007 (neděle)

Předělal jsem upozorňování e-mailem na kontrolování minima i maxima hráčů. To proto, že většinou je server plný a potřeboval právě kontrolu maxima.

1. 5. 2007 (úterý)

Několik updatů modu CODa vyústilo v nový sloupec ve statistikách. Ve hře se zobrazuje indikátor zbývajících živých hráčů v SD, CTF a HQ, v DM a TDM se zobrazuje camp-meter anticampu. Když se blíží hranici, hráč je varován, když dál kempí, objeví se na mapě jako cíl pro ostatní. Pokud se cíl objeví na mapě, je hráč logován a pak přes přidávací skript přidán do statistik. Na konci každé hry se navíc postupně zobrazí tři největší kempeři. Taky jsem opravil spoustu chyb v dřívějších verzích modu. Doufám, že další updaty po nějaký ten týden nebudou třeba.

24. 4. 2007 (úterý)

Jsou veřejně dostupné logy CODa. Tedy herní, kopající skript a dva kopající punkbusterové.

16. 4. 2007 (pondělí)

Na COD2 serveru jsme byli přinuceni zapnout PunkBuster, protože hladina cheaterů vyskočila nahorázně vysoko. Na nové stránce najdete možné problémy s PB a jejich řešení.

31. 3. 2007 (sobota)

Konečně se mi podařilo extrahovat z AdmiralModu hlasovací systém. Takže už žádné kopání za hlasování, po mapě může každý zvolit svůj tip na mapu a typ hry. Udělal jsem jim tam pár modifikací: např. když je map_rotate vypnutý (u nás je), a nikdo nic nezvolí, hra se nepoblbe (např. psala DM a přitom na ní byly vlajky a podobně), ale mapa se opakuje. Vote je zobrazen vždy na koncích her, pořadí seznamu je generováno náhodně ze všech map (tak aby nedocházelo k častému výběru stejných, .. a Toujane dávat dolů moc smysl nemá).

24. 3. 2007 (sobota)

Stvořil jsem takový prťavý skriptík, spouští se každou minutu a hlídá dodržování některých pravidel CODa. PHP skript se připojí přes Rcona - dálkovou konzolu hry - a varuje a kope. Zatím napíše špatně pojmenovaným a 10s poté je vykopne. Dále hlídá ping. Pokud má někdo víc jak 250 ms, je každou minutu varován. Pokud byl minulou minutu varován a má ping víc jak 300 ms, je vykopnut. Pokud už má méně, než 250, je varování smazáno.

10. 3. 2007 (sobota)

Banlist CODa se zvětšil natolik, že jsem byl nucen předělat prohlížení banů na části. Po padesáti.

3. 3. 2007 (sobota)

Zase stoupaly pingy, tak jsem se rozhodl udělat opatření. Zkusil jsem snížit počet hráčů CODa o 4, chvíli to pomohlo, pak se linka vytížila i bez nich. Vždycky, když se bude situace opakovat, na nějakou dobu uzamknu server (pojedou jen stránky) tak, aby nás na ještě delší dobu neodstřihl přímo poskytovatel.

11. 2. 2007 (neděle)

Dnes byl Kafemlýnek dočasně odstřižen od netu. Poskytovatel už nemá dostatečnou kapacitu linky a net nadále zadarmo asi nebude. Pokud jste si všimli, pingy v poslední době hodně kolísaly. Jestli bude server odstřižen znovu, bude adresa km.ashw.info přesměrována na stránku s informacemi.

8. 2. 2007 (čtvrtek)

Vaše přezdívka ve vzkazníku se zapamatuje jako cookie, v admin. pohledu na banlist opraveny drobnosti. S Pepíkem a Hadařem úspěšně chytáme cheatery..

6. 2. 2007 (úterý)

Vytvořil jsem pro Hajdulu (má ISP Eurotel, proměnlivou IP a velké pingy) whitelist CODu. Teď můžeme komukoli dalšímu dát exkluzivní přístup i když je jeho IP v rozsahu zabanovaných. Vždy po změně své IP si zajde do Admin sekce, kde má minimální práva a zmáčkne čudlík pro odbanování aktuální IP (jeho stará IP se zase zabanuje).

5. 2. 2007 (pondělí)

Ve statistikách CODa jsem přidal počítání plácnutí pažbou, nechám hodnoty zobrazit až po jejich archivaci a resetu. K dnešnímu dni má největší gambler ([EdR]StakkASkyneT) 27 460 zabití. S Hadařem jsme se shodli, že reset provedeme k nějakému pěknému kalendářnímu dni.

4. 2. 2007 (neděle)

Gadis pořád cosik vymýšlal, tak jsem mu do dneška pomáhal znovu rozjíždět statistiky CSka. Banlist nakonec nerozjel. Nechápu, proč nechce použít ten můj iptablesovitý; je ve stejném stylu jako zbytek stránek a podporuje celé podsítě (pro proměnlivé IP).

2. 2. 2007 (pátek)

Cheateři a vy ostatní, co porušujete pravidla, třeste se. Dal jsem hlídacím psům Hadařovi a Pepíkovi informační systém a práva banovat. A dále, Gadis s mojí pomocí rozjel statistikový systém CSka; aktualizuje se každou 55. minutu. A ještě ráno druhého dne jsem přidal do live infa CS vyhledávání hráčů ve statistikách. Tak to máme komplet.

20. 1. 2007 (sobota)

Přetvořil jsem uploadování avatarů do COD statistik. Je plně automatický, pokud si hráči neupraví obrázek sami na správný formát, bude roztažen prohlížečem. Při prvním uploadu vypište heslo, tím zabráníte přehrání obrázku někým jiným, heslo nebude měněno. Staré obrázky se samy mažou.

19. 1. 2007 (pátek)

Dneska jsem vrátil server zpátky na Miklan, měl jsem ho doma a kupoval do něho nové a větší paměti. Zbytek času se reklamovaly a testovaly. Takže teď je tam stabilních 1024+256-64(vga) = 1216 MB paměti. Bez jediné chyby byly testovány 30 hodin programem MemTest86. Jelikož deska má dva sloty a má podporovat 2 GB, koupil jsem gigovku, z mi neznámého důvodu ale dělala chyby (i vyměněná A-data). Takže jsou paměti mírně podtaktované a jedou bez chyb. Gigabyte desky nebrat! P.S. stále čekám, kdo ty paměti zaplatí. Stály mě 2360 a z vašich slibovaných peněz mám zatím 350 Kč (Díky Hitmane a Pepiku).

9. 11. 2006 (čtvrtek)

Optimalizoval jsem pravidelné přidávání do databáze statistik, opravil pár chyb a sebevraždy se konečně počítají jako mínusové killy tak, jako ve hře. Celý 50MB velký log se přepracoval za méně než tři minuty.

6. 11. 2006 (pondělí)

Oživil jsem stránku COD2 Live info tak, že můžete přímo cvaknout na přezdívku a vyhledá se v databázi statistik.

5. 11. 2006 (neděle)

Nutně potřebujeme sehnat sponzora. Přispívejte aspoň 50 Kč měsíčně na elektřinu a budete mít zajištěný přístup na server i když bude plno. Zájemci o VIP přístup mi můžou napsat. Kontakt na mě (Ashus) v nabídce O nás.

4. 11. 2006 (sobota)

Obarvil jsem statistiky CODa, vylepšil jejich vyhledávání, opravil několik drobností.

29. 10. 2006 (neděle)

Vytvořil jsem nový COD2 statistikový systém, bude plně automatický, sice nezpracovává tolik dat jako dřívější statistiky, má jen zabití, killy, smrti a poměr, ale za to se zpracovává ne půl hodiny, ale pár vteřin. Je nastaven tak, aby se aktualizoval každou hodinu - vždy o půl.

28. 10. 2006 (sobota)

Kafemlýnek občas zamrzá. Gadis říká, že to dělá od doby, kdy tam je ta vadná paměť, vždy když server běží dlouho a paměť se zaplní. Takže jsem nastavil automatický restart každý den ve 4 ráno.

8. 10. 2006 (neděle)

Upgradoval jsem jádro Debiana na nové, optimalizované na 686 - 2.6.8-3-686. Snad se zvýší kvalita hraní a sníží využití CPU. Uvidíme.

7. 10. 2006 (sobota)

Zrušil jsem statistiky, protože to byla ztráta času mého a CPU. COD server byl pořád plný nových lidí a nemělo to smysl.

6. 10. 2006 (pátek)

Měli jsme několikadenní výpadek, jedna zálohovací úloha úspěšně zamrzla celý server a nikdo s klíčkama neměl cestu okolo, aby to restartoval. Až teď.

19. 9. 2006 (úterý)

Kafemlýnek byl přemístěn na Miklan.

17. 9. 2006 (neděle)

Hledáme nejméně 6 hráčů, co by se podíleli na sponzorovaní elektřiny na Kafemlýnek. Když seženem nejmeně 6 lidí, tak se konečně server dá na Miklan a mělo by mu to pomoct hlavně rychlejším netem a stabilnějším pingem. Taky kvůli tomu jsem zrušil cs aim server. Aim mapy se budou sem tam hrat na publicu.Pepik, Markos, GadisFCB, JenikV. Tohle jsou první 4 sponzoři :-)

7. 9. 2006 (čtvrtek)

Dnes dostal Hadař práva k admin sekci stránek. Může aktualizovat statistiky.

26. 8. 2006 (sobota)

Udělal jsem firewall na internet. Otevřeny jsou jen nezbytně důležité porty. Snad to zvýší stabilitu a sníží zatížení.

24. 8. 2006 (čtvrtek)

Gadis vysvobodil Kafemlýnek ze spárů Kontrashe. Ashus si poté vzal server domů, zjistil, že to kdoví-jak-dlouho běželo s vadnou ramkou, vyměnil za Gadisovu 512ku, vrazil tam místo integrované síťovky Intela a nainstaloval tam nový Debian. Pak rozchodil obě hry, webserver a tyto stránky. Naštěstí si Kontrash původní aktuality typu "Sabotáž" smazal...